LOGIKAISZOBA!
A MESELÉNYEK CSAPDÁBA ESTEK! VÉLETLENÜL AZ ÖSSZES MESEKARAKTERT BEBÖRTÖNÖZTÜK EGY-EGY MÁGIKUS TÁRGYBA, EGY ROSSZUL SIKERÜLT KÍSÉRLET KÖVETKEZMÉNYEKÉNT. HA NEM VÁLTOZNAK VISSZA 1 ÓRÁN BELÜL, SAJNOS ÖRÖKRE OTT RAGADNAK A TÁRGYAKBAN. SZÜKSÉGÜNK VAN A SEGÍTSÉGETEKRE!
A szabadulószoba egy interaktív játék, ahol egy kisebb csoport bezárva találja magát egy szobába (és itt – mint tudjuk – nem a „bezáráson” van a lényeg). A játékosoknak különböző rejtélyeket, nyomokat és feladványokat kell megoldaniuk, hogy megtalálják a kulcsot (kódot) vagy a kijáratot, és kiszabaduljanak a szobából. A küldetés valamilyen tematika köré csoportosul (például bűnügyi, történelmi, stb.), és a feladatok lánc-szerűen összekapcsolódva, egymásra épülve vezetnek a megoldás, ill. kijutás irányába. A játék időkorláthoz kötött, általában 60 perc áll rendelkezésre a szabaduláshoz.
A logikaiszoba hasonlóan logikai kihívásokra épül. Még abban is hasonlít, hogy egy központi témát fed(het) le, de ez csak egy keret, ami egységbe foglalja a különálló feladatokat. A feladatok típusa eltérő (például logikai típusúak, rejtvények, kirakós és ügyességi játékok stb.), és nem egymásra épülnek, hanem szimultán játszhatóak. Sok esetben az idő hossza itt nem számít, csak a minél több részfeladat megoldása. Nálunk viszont igenis van szerepe az időnek: ugyanúgy 60 perc áll rendelkezésre, mint a klasszikus szobák esetében.
A mi keret-történetünk a mesehősök megmentése. Sok mesehős létezik, akik a gyerekek számára (is) ismerősen csengenek (Csipkerózsika, Hófehérke, Aranyhaj, stb.), de sajnos mind csapdába estek. A különféle hősöket és hercegnőket szimultán játszható rejtvényekkel lehet megmenteni, cél pedig, hogy mindenki újra szabad lehessen.
Korhatár: 4+
Kommentek a szobadulószobáról «Tündérmese»