Miben más a Logikamra, mint a legtöbb szabadulós játék? Alapvetően két, egymással összefüggő paraméterben: a nehézségében és a játékidőben.
Mivel a készítéskor nagyon sok ötletünk volt, a végén hiába húztuk ki a kevésbé érdekeseket, még így is arra kényszerültünk, hogy 80 percre emeljük a játékidőt. De nem csak a játékok száma miatt nehéz, hanem a jellege miatt is. Próbáltunk nagyon sokféle dolgot összefogni egy csokorba: így a tisztán logikai feladatok mellett vannak ügyességi, műveltségi, de különböző készségeket próbára tevők is. Ezzel az volt a célunk, hogy egyrészt élvezetes legyen a játék, másrészt a lehető legkisebbre csökkentsük az „egyszemélyes hadseregek” kijutásának esélyét – a siker kulcsa a összmunka, és a jól diverzifikált csapat.
Ami a pályák hangulatát illeti, igyekeztünk érdekes/különös helyet teremteni: a hangok, fények, tárgyak, képek mind azt szolgálják, hogy 80 percre tényleg kiragadjunk titeket a valóságból és kis elborult pincékben izguljatok, hogy sikerül-e időben meglógnotok (valószínűleg nem... ). Amúgy a hely egyáltalán nem ijesztő, nem volt ilyen célunk.
Eddigi tapasztalatunk az, hogy 4-5 fő kell a sikeres szabaduláshoz. Továbbá nem árt, ha a csapat vegyescsapat – van, amiben a fiúk jobbak és van, amiben a lányok. Mivel szinte mindig megkapjuk, hogy nagyon nehéz a szabadulás, jól jön még más kijutós játékokban szerzett tapasztalat és néhány milligramm frissen bevitt koffein is ;)
A ráhangolódásban és az ár/érték arány javításában segíthet a minden második csütörtökön meghirdetett facebook-os játékunk, ahol akár 75%-os kedvezményt is tudtok nyerni, ha ti vagytok a leggyorsabban helyes választ adó csapat...